Multimedialny polonista (cz. 3) – wirtualna tablica jako narzędzie do tworzenia pomocy interaktywnych dla uczniów

Prowadzące warsztaty - Anna Płusa i Agnieszka GrudzińskaW pierwszym tygodniu ferii zimowych, 14.02.2019 r., odbyło się kolejne, trzecie już szkolenie z cyklu „Multimedialny polonista” tym razem poświęcone poznawaniu funkcjonowania aplikacji Padlet, będącej doskonałą przestrzenią współpracy nauczycieli i uczniów. To bardzo proste w obsłudze i przyjazne dla użytkowników narzędzie internetowe przypomina wirtualną tablicę korkową, do której można „przypinać” dokumenty tekstowe, prezentacje, zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe, linki internetowe. Warsztaty rozpoczęły się krótkim wykładem, przygotowanym przez panią Annę Płusę nauczyciela-bibliotekarza RODN”WOM” w Częstochowie, na temat zasad rozpowszechniania materiałów w sieci zgodnie z prawem. Pierwsze kroki w aplikacji PadletNastępnie nauczyciel-konsultant Agnieszka Grudzińska przedstawiła uczestnikom możliwości praktycznego wykorzystania wirtualnych tablic na lekcjach języka polskiego. Warsztatową część szkolenia wypełniło zapoznanie nauczycieli z różnymi funkcjami aplikacji Padlet, w tym z zasadami tworzenia własnych tablic wirtualnych, przygotowywania i umieszczania na nich materiałów z sieci oraz sposobami udostępniania ich innym użytkownikom.

Dziękując uczestnikom za zaangażowanie w zajęcia oraz miłą atmosferę, serdecznie zapraszamy na kolejne spotkanie dla multimedialnych polonistów.

Agnieszka Grudzińska i Anna Płusa

RODN „WOM” w Częstochowie

Tworzenie tablicy w aplikacji Padlet Uczestnicy zajęć w czasie pracy Aktywne uczestnictwo w części warsztatowej