• bip
  • Platforma moodle
Instrukcja logowania Zaloguj
Logo WOM Czestochowa
  • Strona główna
  • Aktualności
  • Oferta
    • Kalendarz szkoleń
    • Kursy doskonalące
    • Kursy kwalifikacyjne
    • Nauczyciele-konsultanci
    • Nauczyciele-doradcy metodyczni
    • Nauczyciele bibliotekarze
    • Wspomaganie szkół/placówek
    • Sieci współpracy i samokształcenia
    • Szkolenia rad pedagogicznych
    • Duplikaty zaświadczeń
    • Zasady uczestnictwa w szkoleniach
  • Zasoby
    • Częstochowski Biuletyn Oświatowy
    • Edukacja wielokulturowa i antydyskryminacyjna
    • Solidarni z Ukrainą. Materiały i rozporządzenia
    • Wojewódzkie Konkursy Przedmiotowe
    • Wybieram szkołę
    • Badania edukacyjne
    • Dobre Praktyki
    • Praca zdalna z uczniami
  • Współpraca
    • Współpraca
    • Projekty
    • Wynajem sal
  • O nas
    • RODN „WOM” w Częstochowie
    • Akredytacja Śląskiego Kuratora Oświaty
    • Nauczyciele-konsultanci
    • Nauczyciele-doradcy metodyczni
    • Ogłoszenia
    • Identyfikacja wizualna
    • Standardy ochrony małoletnich
    • Sygnaliści
    • Ochrona danych osobowych
    • Wydawnictwo
    • Mapa strony
  • Kontakt
  • Dostępność
    • Deklaracja dostępności
    • O placówce
    • O placówce - ETR
    • O placówce - PJM
    • Wnioski
    • Raporty o stanie dostępności
  • Facebook

Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie (wybór z lat 2021-2023)

Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie (2021-2023) oprac. Bernarda Śmigielska, nauczyciel bibliotekarz PBP RODN „WOM” w Częstochowie


Centralna Komisja Egzaminacyjna (CKE)

https://cke.gov.pl/wyniki-egzaminow/


Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS)

https://www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php

Polskie szkoły 2022 (2023) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2023/K_002_23.PDF

Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2022/2023 (2022) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2022/K_139_22.PDF

Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2021/2022 (2021) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_136_21.PDF

Polacy i książki (2021) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_109_21.PDF

Edukacja zdalna - doświadczenia i oceny (2021) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_019_21.PDF

Młodzież 2021 https://www.cbos.pl/PL/wydarzenia/91_prezentacja/mlodziez_2021_konferencja_2022_09_20_CBOS.pdf


Centrum Cyfrowe, fundacja

https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/?filtr=publikacje

Kultura w pandemii : doświadczenie polskich instytucji kultury : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/sites/16/2021/04/Raport_Kultura_w_pandemii.pdf

Remote education during the pandemic: teacher’s perspective : report & recommendations / Magdalena Biernat [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/sites/16/2021/09/raport_sklad_27_09.pdf

Remote-first : społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii : raport projektu SpołTech / Katarzyna Drożdżal, Alek Tarkowski (2021) https://centrumcyfrowe.pl/wp-content/uploads/sites/16/2021/03/Raport-Remote_First.pdf


Centrum Edukacji Obywatelskiej (CEO)

https://ceo.org.pl/blog

Co w 2. półroczu tego roku szkolnego zmieniło się w sytuacji uczniów uchodźczych i szkół? [analiza danych MEiN i KPRM] / Paulina Chrostowska (2023) https://ceo.org.pl/co-w-2-polroczu-tego-roku-szkolnego-zmienilo-sie-w-sytuacji-uczniow-uchodzczych-i-szkol/

Młodzież wobec globalnych wyzwań 2022 : raport z badania ilościowego i desk research / Bartłomiej Walczak, Magdalena Tędziagolska (2022) https://globalna.ceo.org.pl/wp-content/uploads/sites/4/2022/06/Raport_edukacja-globalna_FINAL_maj22.pdf

Raport z ewaluacji końcowej projektu pilotażowego Szkoła dla Innowatora / Bartłomiej Walczak Marta Wąsowska (2022) https://www.kometa.edu.pl/uploads/publication/1321/6c75_A_Raport_z_ewaluacji_projektu_pilotazowego_Szkola_dla_innowatora.pdf?v2.8

Szkoła zróżnicowana kulturowo : wyzwania i potrzeby związane z napływem uczniów z Ukrainy / Magdalena Tędziagolska, Bartłomiej Walczak, Anna Żelazowska-Kosiorek (2022) https://ceo.org.pl/wp-content/uploads/2022/09/CEO_Szkola-zroznicowana-kulturowo_raport_sierpien22.pdf

Jak zorganizować system edukacji, by kształcić w nim kompetencje przyszłości? : rekomendacje

ogólne z projektu Szkoła dla Innowatora / Jędrzej Witkowski, Rafał Lew-Starowicz (2021) https://szkoladlainnowatora.ceo.org.pl/wp-content/uploads/2021/12/Rekomendacje-ogólne_Jak-organizowac-system-edukacji.pdf

Nowa wizja edukacji : przyszłość uczenia się : od nauczania zdalnego do hybrydowego / Michael Fullan [i in.] ; tł. Anna Wojtych (2021, edycja polska) https://ceo.org.pl/wp-content/uploads/2022/05/nowa_wizja_edukacji_05.pdf

Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? : jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji? / red. Jędrzej Witkowski (2021) https://ceo.org.pl/szkola-ponownie-czy-szkola-od-nowa-jak-wyglada-powrot-do-stacjonarnej-edukacji/


Dajemy Dzieciom Siłę, fundacja

https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan.html

Dzieci się liczą 2022 : raport o zagrożeniach bezpieczeństwa i rozwoju dzieci w Polsce / pod red. Moniki Sajkowskiej i Renaty Szredzińskiej (2022) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2022/dzieci-sie-licza-2022.html

Znajomość Telefonów Zaufania wśród młodzieży : wyniki badania / Joanna Włodarczyk (2022) https://fdds.pl/_Resources/Persistent/b/9/9/4/b9942591139ffcf6f4c58963299a955483d5f5fa/Znajomość%20Telefonów%20Zaufania%20wśród%20młodzieży_raport_21.02.pdf

Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków : raport z badań / Anna Buchner [i in.] (2021) https://fdds.pl/_Resources/Persistent/0/8/1/b/081badc25e1f98c9c64e65251d1a439e7d012b38/cialonieokresla%20badania.pdf


Dbam o Mój Z@sięg, fundacja

https://dbamomojzasieg.pl

Młode Głowy : otwarcie o zdrowiu psychicznym : raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce / Maciej Dębski, Joanna Flis (2023) https://mlodeglowy.pl/wp-content/uploads/2023/04/3cb755c3-fe20-73d8-dec3-2b809e012724.pdf

Zdrowa Szkoła : ocena jakości relacji szkolnych w świetle ogólnopolskich wyników badań uczniów i nauczycieli : raport z badań. Cz. 1 / Maciej Dębski, Joanna Flis (2022) https://dbamomojzasieg.pl/wp-content/uploads/2022/11/Zdrowa-szkola-raport-z-badan.pdf


Edunews.pl, portal o nowoczesnej edukacji

https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania

PIRLS 2021 (2023) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/6243-poznalismy-wyniki-badania-pirls-2021

Sposoby na osiąganie dobrych wyników w nauce szkolnej, wybrane badania zagraniczne (2023) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/6194-sposoby-na-osiaganie-dobrych-wynikow-w-nauce-szkolnej

Dziesięć najważniejszych badań edukacyjnych z 2022, wybrane zagraniczne badania edukacyjne istotne dla nauczyciela (2023) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/6220-dziesiec-najwazniejszych-badan-edukacyjnych-z-2022

Technologie edukacyjne w pracy z dziećmi ze spe, raport z badań zespołu pod przew. Małgorzaty Cackowskiej (2023) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/6209-technologie-edukacyjne-w-pracy-z-dziecmi-ze-spe

Czy apki do treningu mózgu dają faktyczne korzyści umysłowi?, wybrane badania zagraniczne (2022) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5907-czy-apki-do-treningu-mozgu-daja-faktyczne-korzysci-umyslowi

Odpuściliśmy nauki ścisłe, bo nie wierzyliśmy w siebie?, badanie State of Science Index (2022) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5862-odpuscilismy-nauki-scisle-bo-nie-wierzylismy-w-siebie

Paradoks dobrego nauczania, badanie dotyczące nauczania matematyki w szkole podstawowej (2022) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/6013-paradoks-dobrego-nauczania

Aktywność [fizyczna] dzieci i młodzieży w dobie pandemii, badanie IBRiS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5619-pandemia-spowodowala-spadek-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-mlodziezy

Dzieci i dorośli w wirtualnej rzeczywistości (VR), badanie Ośrodka Przetwarzania Informacji PIB (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5359-dzieci-i-dorosli-w-wirtualnej-rzeczywistosci-vr

Dzieci w pandemii, badanie Difference na zlecenie Radia Zet (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5458-dzieci-w-pandemii

Ludzie uczą się lepiej, gdy…, raport Transcend Education (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5543-ludzie-ucza-sie-lepiej-gdy

Motywacja do uczenia się, wybrane badania zagraniczne (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5623-badania-nad-motywacja-do-uczenia-sie

O zaufaniu do nauki, badanie State of Science Index (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5456-o-zaufaniu-do-nauki

Oceny zdalnego nauczania, raport firmy McKinsey (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5396-oceny-zdalnego-nauczania

Szkoła w czasie pandemii COVID-19 widziana oczami uczniów, badanie firmy Vulcan (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5507-szkola-w-czasie-pandemii-covid-19-widziana-oczami-uczniow

Świat Młodych 6, badanie agencji IQS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5728-marazm-i-glod-bazy-swiat-mlodych-w-kryzysie

Umiejętności społeczno-emocjonalne uczniów, międzynarodowe badanie OECD (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5640-badania-o-umiejetnosciach-spoleczno-emocjonalnych-uczniow


Eurydice, sieć informacji o edukacji w Europie

https://eurydice.org.pl/czytelnia

Nauczyciele w Europie : kariera, rozwój zawodowy i ogólne samopoczucie : raport Eurydice (2022) https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2022/11/25/fmzff4/nauczyciele-w-europie-22-pl.pdf

Edukacja i szkolenia dorosłych w Europie : ścieżki prowadzące do umiejętności i kwalifikacji : raport Eurydice (2022) https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2022/09/21/nfjqlx/edukacjadoroslychpl.pdf

Zapewnianie równych szans w edukacji szkolnej w Europie: struktury, polityka i osiągnięcia uczniów : raport Eurydice (2021) https://www.frse.org.pl/brepo/panel_repo_files/2022/03/25/usqpkr/equity-pl.pdf


Evidence Institute, fundacja naukowa, Związek Nauczycielstwa Polskiego

http://www.evidin.pl

Czwartoklasiści wciąż w czołówce, ale czytają słabiej i mniej chętnie [PIRLS 2021] / Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski, Sylwia Wrona (2023) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2023/05/Policy-Note-1-2023-1.pdf

Wynagrodzenia polskich nauczycieli : porównanie z krajami UE i zarobkami pracowników o podobnych kwalifikacjach w Polsce / Wojciech Szymczak, Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/10/POLICY-NOTE-3-2022.pdf

Co lubią czytać uczniowie i dlaczego ma to znaczenie? / Tomasz Gajderowicz [i in.] (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/04/POLICY-NOTE-2-2022.pdf

Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii : wyniki badania TICKS 2021 w Warszawie / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/01/POLICY-NOTE-1-2022_final.pdf


Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE)

https://www.frse.org.pl/czytelnia


Główny Urząd Statystyczny (GUS)

https://stat.gov.pl/publikacje/publikacje-a-z/szukaj.html?topic=32

Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2021/2022 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/oswiata-i-wychowanie-w-roku-szkolnym-20212022,1,17.html

Średnie wyniki egzaminu maturalnego https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-egzaminu-maturalnego,17,1.html

Średnie wyniki uczniów na egzaminie ósmoklasisty https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-uczniow-na-egzaminie-osmoklasisty,18,1.html


HBSC, międzynarodowe badania zachowań zdrowotnych uczniów

https://hbsc.org/publications/reports/

https://hbsc.org/network/countries/poland/


IEA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Oceny Osiągnięć Edukacyjnych

https://www.iea.nl/studies/ieastudies

ICCS, Międzynarodowe Badanie Edukacji Obywatelskiej

https://www.iea.nl/studies/iea/iccs

ICILS, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych

https://www.iea.nl/studies/iea/icils

PIRLS, Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu

https://www.iea.nl/studies/iea/pirls

https://timssandpirls.bc.edu

PIRLS 2021 https://pirls2021.org

TIMSS, Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych

https://www.iea.nl/studies/iea/timss

https://timssandpirls.bc.edu


Instytut Badań Edukacyjnych (IBE)

https://www.ibe.edu.pl/index.php/pl/

PIRLS 2021

https://pirls.ibe.edu.pl/wyniki-badan-pirls/

Przeczytać i zrozumieć : wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w czytaniu PIRLS 2021 / pod red. Joanny Kaźmierczak i Krzysztofa Bulkowskiego (2023) https://pirls.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2023/05/PIRLS_2021_Wyniki-miedzynarodowego-badania-osiagniec-czwartoklasistow-w-czytaniu.pdf

PISA 2018 : czytanie, rozumienie, rozumowanie / pod red. Michała Sitka i Elżbiety Barbary Ostrowskiej (2020) https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/PISA_2018_wyniki_raport.pdf

PISA 2018 : umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce / Michał Sitek, Elżbieta Barbara Ostrowska, Mirosława Badiak (2020) http://www.ibe.edu.pl/images/download/PISA/PISA2018-finanse.pdf

TIMSS 2019 : wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie / pod red. Michała Sitka (2020) http://ibe.edu.pl/images/download/TIMSS-2019-Raport.pdf


Instytut Profilaktyki Zintegrowanej (IPZin)

https://ipzin.org/narzedziownik-nauczyciele-raporty/

https://ipzin.org/narzedziownik-rodzice-badania-i-raporty


KOMETA, sieć edukacji cyfrowej

https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa

Dezinformacja oczami Polaków / red. Piotr Mieczkowski, Elżbieta Kowalska (2022) https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1318,dezinformacja-oczami-polakw-2022

Młodzi o szkole : raport z badań / Anna Dęboń [i in.] (2022) https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1295,modzi-w-szkole-raport-z-bada

Raport z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości / Justyna Łapińska, Agata Sudolska, Marek Zinecker; red. Piotr Kryjom (2022) https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1302,raport-z-badan-empirycznych-w-zakresie-kompetencji-i-zawodow-przyszlosci

Transformacja cyfrowa szkół Małopolski / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz [i in] (2022) https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1328,transformacja-cyfrowa-szkol-malopolski

Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii? : raport z badania / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1186/77a7_A_Raport%20II%202021-marzec%20(1).pdf?v2.8

EdTech i nowe technologie w branży edukacji : krajobraz branży, trendy, historie sukcesu : raport 2021 / Agnieszka Pałka [i in.] https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1221,edtech-i-nowe-technologie-w-branzy-edukacji-krajobraz-branzy-trendy-historie-sukcesu-raport-2021

Edukacja zdalna w czasie pandemii covid-19 w Polsce - mapa głównych szans i zagrożeń : przegląd i omówienie wyników najważniejszych badań związanych z kryzysową edukacją zdalną w Polsce / Jacek Pyżalski, Natalia Walter (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1242/828f_AA_Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii_COVID-19.pdf?v2.8

Między pasją a zawodem : raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021 / Anna Buchner, Katarzyna Fereniec-Błońska, Maria Wierzbicka https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1194/92ba_A_Miedzy_pasja_a_zawodem-raport.pdf?v2.8

Przyszłość edukacji : scenariusze 2046 / Marek Banaszak [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1181/ea96_Przyszlosc-edukacji-infuture.institute-cdv-2021.pdf?v2.8

Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany / Hanna Cichy, Monika Helak (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1190/e4d8_A_Uslugi-publiczne-w-kryzysie--edukacja-do-zmiany.pdf?v2.8


Librus

https://portal.librus.pl

Jak nauczyciele czują się w swojej pracy? : ogólnopolskie badanie dobrostanu zawodowego nauczycieli / Mateusz Paliga (2023) https://files.librus.pl/art/23/03/4/Raport_SKROCONY_dobrostan_zawodowy_nauczycieli_Librus_marzec2023.pdf

Diagnoza sytuacji pracujących rodziców w czasie pandemii / Agnieszka Szczudlińska-Kanoś, Małgorzata Marzec (2021) https://files.librus.pl/art/21/05/4/Raport_UJ_Diagnoza_pracujacych_rodzicow_w_czasie_pandemii_Librus.pdf


Najwyższa Izba Kontroli (NIK)

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/

NIK o dopuszczaniu podręczników do użytku szkolnego (2023) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/proces-dopuszczania-podrecznikow-szkolnych.html

NIK o edukacji głuchych i niedosłyszących dzieci i młodzieży (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/edukacja-gluchych-i-niedoslyszacych.html

NIK o finansowaniu zadań oświatowych (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/wciaz-za-malo-pieniedzy-na-szkoly-i-przedszkola.html

NIK o podnoszeniu kompetencji cyfrowych społeczeństwa (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/kompetencje-cyfrowe.html

NIK o bazie dydaktycznej szkół rolniczych w Polsce (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-rolnicze.html

NIK o funkcjonowaniu szkół w sytuacji zagrożenia covid-19 (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-w-czasach-pandemii.html

NIK o centrach kształcenia praktycznego, ustawicznego i zawodowego w województwie świętokrzyskim (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/centra-ksztalcenia-praktycznego-ustawicznego-i-zawodowego.html

NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 2, nauczanie zdalne (2021)

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/organizacji-pracy-nauczycieli-nauczanie-zdalne.html

NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 1 (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-organizacji-pracy-nauczycieli-w-szkolach-publicznych-czesc-i.html

NIK o podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/tozsamosc-mniejszosci-narodowych-i-etnicznych.html

NIK o kształceniu w szkołach specjalnych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-ksztalceniu-w-szkolach-specjalnych.html

NIK o zabezpieczeniu szkół przed zagrożeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/zagrozenia-szkol.html


Narada Obywatelska o Edukacji

https://www.naradaobywatelska.pl

Raport z Narad Obywatelskich o Edukacji (2019) https://uploads.strikinglycdn.com/files/f4d82c68-ddd2-4c9e-9256-a2fe4cccad92/Raport_NOoE_www.pdf

Podsumowanie raportu końcowego https://uploads.strikinglycdn.com/files/8ec7a4eb-27c8-4450-b153-b2486cd64c51/NOoE_podsumowanie_na%20stronę.pdf?id=197740


Narodowe Centrum Kultury (NCK)

https://nck.pl/badania/aktualnosci

Uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych online w trakcie pandemii : raport z badania jakościowego / red. Antoni Głowacki (2022) https://nck.pl/badania/raporty/uczestnictwo-w-kulturze-online

Stan czytelnictwa książek w Polsce w I kwartale 2022 r. : wstępne wyniki (2022) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-ksiazek-w-polsce-w-pierwszym-kwartale-2022-roku-wstepne-wyniki

Zmiany w obszarze aktywności kulturalnych podczas ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2022) https://nck.pl/badania/aktualnosci/trzecia-edycja-sondazu-o-kulturze-w-pandemii

Gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/kultura-po-epidemii-infografika

Muzyczne wybory młodzieży : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/muzyczne-wybory-polskiej-mlodziezy

Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku (2021) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku


NASK, Państwowy Instytut Badawczy

https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty

Nastolatki 3.0 : raport z ogólnopolskiego badania uczniów [korzystanie z Internetu przez młodzież] / red. Rafał Lange (2021) https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/4295,RAPORT-Z-BADAN-NASTOLATKI-30-2021.html

Nastolatki wobec pornografii cyfrowej : trajektorie użytkowania : raport z badań ogólnopolskich / red. Rafał Lange (2022) https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/5077,Raport-Nastolatki-wobec-pornografii-cyfrowej.html

FOMO 2021 : Polacy a lęk przed odłączeniem podczas pandemii / Anna Jupowicz-Ginalska [i in.] (2021) https://www.wdib.uw.edu.pl/images/fomo2021.pdf


OECD, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju

http://www.oecd.org/education/

PIAAC, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych

https://www.oecd.org/skills/piaac/

PISA, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów

https://www.oecd.org/pisa/

https://pisa.ibe.edu.pl

TALIS, Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się

http://www.oecd.org/education/talis/


Polska Akademia Nauk, fundacja

http://www.fundacjapan.pl/publikacje/

Diagnoza zasobów psychospołecznych uczniów, nauczycieli i rodziców w okresie pandemii / red. nauk. Iwona Niewiadomska Krzysztof Jurek (2022) http://www.fundacjapan.pl/wp-content/uploads/2023/05/Niewiadomska-I.-Jurek-K.-red.-Diagnoza-zasobow.pdf

Jakość życia adolescentów w czasie pandemii covid-19. Cz. 1 / Joanna Chwaszcz, Małgorzata Łysiak, Stanisław Mamcarz (2022) http://www.fundacjapan.pl/wp-content/uploads/2023/05/Chwaszcz-J.-i-in.-Jakosc-zycia-cz.-1_DRUK.pdf

Jakość życia adolescentów w czasie pandemii covid-19. Cz. 2, Praktyczny poradnik profilaktyki i wsparcia / Joanna Chwaszcz, Małgorzata Łysiak (2022) http://www.fundacjapan.pl/wp-content/uploads/2023/05/Chwaszcz-J.-Lysiak-M.-Jakosc-zycia-cz.-2_DRUK.pdf

Uwarunkowania jakości życia dzieci w młodszym wieku szkolnym w czasie pandemii covid-19 / Anna Siudem, Bernadeta Lelonek-Kuleta (2022) http://www.fundacjapan.pl/wp-content/uploads/2023/05/Siudem-A.-Lelonek-Kuleta-B.-Uwarunkowania_DRUK.pdf


Rzecznik Praw Dziecka (RPD)

https://brpd.gov.pl/start/

Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży [badania zlecone przez RPD] (2020-2022) https://brpd.gov.pl/ogolnopolskie-badanie-jakosc-zycia-dzieci-i-mlodziezy/

Ogólnopolskie badanie jakości życia dzieci i młodzieży w Polsce : raport Rzecznika Praw Dziecka / Mikołaj Pawlak [i in.] (2022) https://brpd.gov.pl/wp-content/uploads/2022/03/Załącznik-do-informacji-o-działalności-RPD-za-rok-2021-Raport-z-ogólnopolskiego-badania-jakości-życia-dzieci-w-Polsce-PDF-42MB.pdf


School Education Gateway, europejska platforma internetowa dla szkół

https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources/publications.htm


Szkoła z Klasą, fundacja

https://www.szkolazklasa.org.pl

Razem w klasie. Dzieci z Ukrainy w polskich szkołach : raport z badania / Jacek Pyżalski [i in.] (2022) https://www.szkolazklasa.org.pl/materialy/razem-w-klasie-dzieci-z-ukrainy-w-polskich-szkolach/

Młodzi są zajechani, co z tym robimy? : wnioski z projektu Jesteśmy młodzi. O co nam chodzi? / Karolina Wysocka, Anna Kuliberda, Michał Szeląg, Alicja Peszkowska (2021) https://www.humansnotrobots.net/_files/ugd/c58801_d92571c266b14682828ccc56324e0400.pdf

Rozmawiaj z klasą : codzienność wychowawstwa - co jest ważne dla wychowawców i młodych ludzi? : raport z badania / (2021) https://www.szkolazklasa.org.pl/wp-content/uploads/2021/11/raport-rozmawiaj-z-klasa-sklad-final.pdf

Rozmawiaj z klasą : zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oczami nauczycieli i nauczycielek : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://www.szkolazklasa.org.pl/wp-content/uploads/2021/07/fszk_raport_rozmawiaj_z_klasa_cc2.pdf


Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK)

https://kwalifikacje.edu.pl/baza-wiedzy/publikacje/

Nie tylko doświadczenie i kompetencje miękkie : analiza regionalnego zapotrzebowania na kompetencje i kwalifikacje w wybranych branżach (2023) https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/fin_Nie-tylko-doswiadczenie-i-kompetencje-miekkie_.pdf

Małe miasta wobec wyzwań idei uczenia się przez całe życie / Helena Anna Jędrzejczak, Małgorzata Osowska (2022) https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/Male-miasta-wobec-wyzwan-idei-uczenia-sie.pdf

Ścieżki edukacyjne uczących się dorosłych w Polsce : odmienne spojrzenia na uczenie się w narracjach dorosłych o edukacji - raport z badania / Wojciech Gola [i in.] (2022) https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/Raport-sciezki-edukacyjne-IBE-24.03.pdf

Umiejętności nauczycieli w kontekście potrzeb nowoczesnej edukacji / red. Małgorzata Osowska (2022) https://kwalifikacje.edu.pl/wp-content/uploads/Umiejetnosci-nauczycieli-w-kontekscie-potrzeb-nowoczesnej-edukacji.pdf

Znak herbowy
WOM CZestochowa
WOM Rybnik
WOM Katowice
WOM BB
Metis

zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco

Na skróty
  • Aktualności
  • Oferta edukacyjna
  • Kontakt
  • Mapa strony
Oferta edukacyjna
  • Szkolenia
  • Szkolenia w języku obcym
  • Kalendarz
Zasoby edukacyjne
  • CEO
  • Erasmus+
  • MEN
  • ORE
Linki
  • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna
  • Wydawnictwo
  • RODN Bielsko-Biała
  • RODN Katowice
  • ROME Metis
  • RODN Rybnik
  • Urząd Marszałkowski
Jednostka Oświatowa Samorządu Województwa Śląskiego
Biuletyn Informacji Publicznej
Logo WOM Częstochowa
Copyright © 2024-2025 www.womczest.edu.pl
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
Profesjonalne strony internetowe - FlatArt
Ta strona używa plików cookies. Korzystając z witryny wyrażasz zgodę na używanie cookies.