https://cke.gov.pl/wyniki-egzaminow/
https://www.cbos.pl/PL/publikacje/publikacje.php
Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2021/2022 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_136_21.PDF
Edukacja zdalna – doświadczenia i oceny (2021) https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2021/K_019_21.PDF
Wydatki rodziców na edukację dzieci w roku szkolnym 2020/2021 https://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2020/K_136_20.PDF
https://centrumcyfrowe.pl/czytelnia/?filtr=publikacje
Kultura w pandemii : doświadczenie polskich instytucji kultury : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/raport-kultura-w-pandemii/
Remote education during the pandemic: teacher’s perspective : report & recommendations / Magdalena Biernat [i in.] (2021) https://centrumcyfrowe.pl/en/remote-education-during-the-pandemic/
Remote-first : społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii : raport projektu SpołTech / Katarzyna Drożdżal, Alek Tarkowski (2021) https://centrumcyfrowe.pl/remote-first-raport/
Cyfrowe stany przejściowe : monitoring społeczeństwa cyfrowego marzec-czerwiec 2020 : raport projektu SpołTech / Katarzyna Drożdżal, Alek Tarkowski, Aleksandra Janus (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/cyfrowe-stany-przejsciowe/
Edukacja zdalna w czasie pandemii, edycja I-II / Anna Buchner, Maria Wierzbicka (2020) https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna/
Ludzie, technologie, przyszłość : [raport końcowy projektu SpołTech - społeczny i kulturowy wpływ technologii cyfrowych] / Alek Tarkowski [i in.] (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech-raport-koncowy/
Od mediów do rzeczywistości : jakie ryzyka i szanse niesie ze sobą popularyzacja VR? : raport projektu SpołTech / Ana Brzezińska (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/jakie-szanse-i-zagrozenia-niesie-rozwoj-vr/
Otwarta edukacja jako czynnik zmiany - historie z czasów pandemii / Magdalena Biernat [i in.] (2020) https://centrumcyfrowe.pl/open-education-game-changer/
Prawnokarne sposoby walki z fake newsami : raport projektu SpołTech / Kamil Mamak (2020) https://centrumcyfrowe.pl/spoltech/raport-prawo-fakenews/
https://fdds.pl/kategoria_bazy/raporty-z-badan/
Znajomość Telefonów Zaufania wśród młodzieży : wyniki badania / Joanna Włodarczyk (2022) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2022/znajomosc-telefonow-zaufania-wsrod-mlodziezy-wyniki-badania.html
Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków : raport z badań / Anna Buchner [i in.] (2021) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2021-2/wplyw-korzystania-z-social-mediow-na-postrzeganie-swojego-ciala-przez-nastolatki-kow.html
Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii : raport z badań ilościowych / Katarzyna Makaruk, Joanna Włodarczyk, Renata Szredzińska (2020) https://fdds.pl/co-robimy/raporty-z-badan/2020/negatywne-doswiadczenia-mlodziezy-w-trakcie-pandemii-2020.html
https://dbamomojzasieg.pl
Granie na ekranie : młodzież w świecie gier cyfrowych / red. Maciej Dębski, Magdalena Bigaj (2020) https://dbamomojzasieg.pl/wp-content/uploads/2021/07/Granie-na-ekranie-rozlozone.pdf
https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania
Aktywność dzieci i młodzieży w dobie pandemii, badanie IBRiS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5619-pandemia-spowodowala-spadek-aktywnosci-fizycznej-dzieci-i-mlodziezy
Dzieci i dorośli w wirtualnej rzeczywistości (VR), badanie Ośrodka Przetwarzania Informacji PIB (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5359-dzieci-i-dorosli-w-wirtualnej-rzeczywistosci-vr
Dzieci w pandemii, badanie Difference na zlecenie Radia Zet (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5458-dzieci-w-pandemii
Ludzie uczą się lepiej, gdy…, raport Transcend Education (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5543-ludzie-ucza-sie-lepiej-gdy
Młodzi są zajechani, co z tym robimy?, raport fundacji Szkoła z Klasą (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5727-czy-mlodzi-sa-zajechani
Motywacja do uczenia się (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5623-badania-nad-motywacja-do-uczenia-sie
Oceny zdalnego nauczania, raport firmy McKinsey (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5396-oceny-zdalnego-nauczania
O zaufaniu do nauki, badanie State of Science Index (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5456-o-zaufaniu-do-nauki
Polacy a lęk przed odłączeniem podczas pandemii, raport Uniwersytetu Warszawskiego i NASK (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5692-polacy-a-lek-przed-odlaczeniem-podczas-pandemii
Szkoła w czasie pandemii COVID-19 widziana oczami uczniów, badanie firmy Vulcan (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5507-szkola-w-czasie-pandemii-covid-19-widziana-oczami-uczniow
Świat Młodych 6, badanie agencji IQS (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5728-marazm-i-glod-bazy-swiat-mlodych-w-kryzysie
Umiejętności społeczno-emocjonalne uczniów, międzynarodowe badanie OECD (2021) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5640-badania-o-umiejetnosciach-spoleczno-emocjonalnych-uczniow
Kompetencje cyfrowe, ranking DESI (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5116-kompetencje-cyfrowe
Samopoczucie po zdalnej edukacji, raport Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej, fundacji Dbam o Mój Zasięg i fundacji Orange (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5084-samopoczucie-po-zdalnej-edukacji
Wyniki czwartoklasistów w TIMSS 2019 (2020) https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania/5272-wyniki-czwartoklasistow-w-timss-2019
https://eurydice.org.pl/publikacje/
Zapewnianie równych szans w edukacji szkolnej w Europie: struktury, polityka i osiągnięcia uczniów : raport Eurydice (2021) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2021/08/Equity___PL.pdf
Edukacja cyfrowa w szkołach w Europie : raport Eurydice (2020) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2020/06/edukacja_cyfrowa_PL.pdf
Nauczanie języków regionalnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych w szkołach w Europie : raport Eurydice (2020) https://eurydice.org.pl/wp-content/uploads/2020/05/jezykiMniejszosci.pdf
http://www.evidin.pl
Co lubią czytać uczniowie i dlaczego ma to znaczenie? / Tomasz Gajderowicz [i in.] (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/04/POLICY-NOTE-2-2022.pdf
Osiągnięcia uczniów szkół średnich po zmianach w oświacie i nauczaniu w pandemii : wyniki badania TICKS 2021 w Warszawie / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz, Sylwia Wrona (2022) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2022/01/POLICY-NOTE-1-2022_final.pdf
Co potrafią polscy czwartoklasiści? : wyniki badania TIMSS 2019 / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz (2020) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2020/12/POLICY-NOTE-1-2020-TIMSS-1.pdf
Słabsze wyniki polskich czwartoklasistów: analiza możliwych przyczyn / Maciej Jakubowski, Tomasz Gajderowicz (2020) https://www.evidin.pl/wp-content/uploads/2020/12/POLICY-NOTE-2-2020-TIMSS-2019-ANALIZA-1.pdf
https://www.frse.org.pl/badania/
Liderzy internacjonalizacji : problemy i dobre praktyki szkolnych koordynatorów projektów / Michał Pachocki (2020) https://www.frse.org.pl/storage/brepo/panel_repo_files/2021/02/01/3hwzeu/liderzy-internacjonalizacji-online.pdf
Zagraniczni wolontariusze w polskich szkołach i przedszkolach : raport z badania wpływu długoterminowych projektów Wolontariatu Erasmus+ na placówki edukacyjne w Polsce / Mateusz Jeżowski (2020) https://www.frse.org.pl/czytelnia/zagraniczni-wolontariusze-w-polskich-szkolach-i-przedszkolach
https://stat.gov.pl/publikacje/publikacje-a-z/szukaj.html?topic=32
Oświata i wychowanie w roku szkolnym 2020/2021 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/oswiata-i-wychowanie-w-roku-szkolnym-20202021,1,16.html
Średnie wyniki egzaminu maturalnego https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-egzaminu-maturalnego,17,1.html
Średnie wyniki uczniów na egzaminie ósmoklasisty https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/edukacja/edukacja/srednie-wyniki-uczniow-na-egzaminie-osmoklasisty,18,1.html
http://www.hbsc.org/membership/countries/poland.htm
Jakie są polskie nastolatki? : raport HBSC 2020 / Katarzyna Jankowska https://imid.med.pl/pl/aktualnosci/jakie-sa-polskie-nastolatki-raport-hbsc-2020
Zdrowie i zachowania zdrowotne uczniów 17-letnich na tle zmian w drugiej dekadzie życia / red. Joanna Mazur, Anna Dzielska, Agnieszka Małkowska-Szkutnik (2020) https://imid.med.pl/files/imid/Do%20pobrania/Raport%20Zdrowie%20i%20zachowania%20zdrowotne%20uczniów%2017.pdf
https://www.iea.nl/studies/ieastudies
ICCS, Międzynarodowe Badanie Edukacji Obywatelskiej
https://www.iea.nl/studies/iea/iccs
ICILS, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
https://www.iea.nl/studies/iea/icils
PIRLS, Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
https://www.iea.nl/studies/iea/pirls
https://timssandpirls.bc.edu
TIMSS, Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych
https://www.iea.nl/studies/iea/timss
https://timssandpirls.bc.edu
https://www.ibe.edu.pl/index.php/pl/
Smartfony w szkole. Ustalamy reguły gry (2020) http://ibe.edu.pl/images/publikacje/SMARTFONY%20W%20SZKOLE.%20RAPORT.pdf
PISA 2018 : czytanie, rozumienie, rozumowanie / pod red. Michała Sitka i Elżbiety Barbary Ostrowskiej (2020) https://pisa.ibe.edu.pl/wp-content/uploads/2020/03/PISA_2018_wyniki_raport.pdf
PISA 2018 : umiejętności, postawy i zachowania finansowe młodzieży w Polsce / Michał Sitek, Elżbieta Barbara Ostrowska, Mirosława Badiak (2020) http://www.ibe.edu.pl/images/download/PISA/PISA2018-finanse.pdf
TIMSS 2019 : wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie / pod red. Michała Sitka (2020) http://ibe.edu.pl/images/download/TIMSS-2019-Raport.pdf
https://ipzin.org/raporty-i-ekspertyzy/
https://www.kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa
Co zmieniło się w edukacji zdalnej podczas trwania pandemii? : raport z badania / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1186/77a7_A_Raport%20II%202021-marzec%20(1).pdf?v2.8
EdTech i nowe technologie w branży edukacji : krajobraz branży, trendy, historie sukcesu : raport 2021 / Agnieszka Pałka [i in.] https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1221,edtech-i-nowe-technologie-w-branzy-edukacji-krajobraz-branzy-trendy-historie-sukcesu-raport-2021
Edukacja zdalna w czasie pandemii covid-19 w Polsce - mapa głównych szans i zagrożeń : przegląd i omówienie wyników najważniejszych badań związanych z kryzysową edukacją zdalną w Polsce / Jacek Pyżalski, Natalia Walter (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1242/828f_AA_Edukacja_zdalna_w_czasie_pandemii_COVID-19.pdf?v2.8
Między pasją a zawodem : raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021 / Anna Buchner, Katarzyna Fereniec-Błońska, Maria Wierzbicka https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1194/92ba_A_Miedzy_pasja_a_zawodem-raport.pdf?v2.8
Nastolatki 3.0 : raport z ogólnopolskiego badania uczniów / Rafał Lange [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1237/cc73_A_media_2021_09_Thinkstat_Nastolatki_3_0-Digital.pdf?v2.8
Przyszłość edukacji : scenariusze 2046 / Marek Banaszak [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1181/ea96_Przyszlosc-edukacji-infuture.institute-cdv-2021.pdf?v2.8
Rozmawiaj z Klasą : zdrowie psychiczne uczniów i uczennic oczami nauczycieli i nauczycielek : raport z badania / Anna Buchner [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1095/af83_A_fszk_raport_rozmawiaj_z_klasa.pdf?v2.8
Szkoła ponownie czy szkoła od nowa? : jak wygląda powrót do stacjonarnej edukacji? / Jędrzej Witkowski [i in.] (2021) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1196,szkola-ponownie-czy-szkola-od-nowa-jak-wyglada-powrot-do-stacjonarnej-edukacji
Usługi publiczne w kryzysie: edukacja do zmiany / Hanna Cichy, Monika Helak (2021) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1190/e4d8_A_Uslugi-publiczne-w-kryzysie--edukacja-do-zmiany.pdf?v2.8
Badanie wpływu zdalnego nauczania na nauczycieli, uczniów i ich rodziców : raport z badania kwestionariuszowego (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1087/15b9_A_SP%2084%20-%20raport%20z%20badania%20zdalnego%20nauczania.pdf?v2.8
Cyfrowe wyzwania stojące przed polską edukacją / Tomasz Gajderowicz, Maciej Jakubowski (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1106/3f74_AA_Raport-PIE-Cyfrowe_wyzwania.pdf?v2.8
Edukacja przyszłości : raport / Piotr Wasyluk, Andrzej Kucner, Grzegorz Pacewicz (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1030/ee4f_AA_EDUKACJA%20PRZYSZŁOŚCI%202020.pdf?v2.8
Edukacja zdalna w czasach covid -19 : raport z badania / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska (2020)
https://kometa.edu.pl/uploads/publication/941/24a2_A_a_nauczanie_zdalne_oczami_nauczycieli_i_uczniow_RAPORT.pdf?v2.8
Kształcenie na odległość oczami dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i rodziców : raport z badania / Krystyna Dynowska-Chmielewska [ i in.] (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1028/8c7c_A_Raport%20-%20Kształcenie%20na%20odległość.pdf?v2.8
Moje s@mopoczucie w e-szkole : raport z badań / Anna Bieganowska-Skóra, Dorota Pankowska (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1047/7e99_A_112228-moje-samopoczucie-w-e-szkole-raport-z-badan.pdf?v2.8
Nauczanie zdalne w Polsce : raport / Kamil Śliwowski, Anna Michniuk, Michał Amielańczyk (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1029/e858_AA_Ankieta_Skriware_raport_pełny.pdf?v2.8
Nauczyciele w sieci : raport z badania użytkowników platformy eTwinning / Jadwiga Fila [i in.] (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1031/3a20_AA_raport-etwinning.pdf?v2.8
Od mediów do rzeczywistości : jakie ryzyka i szanse niesie ze sobą popularyzacja VR? / Ana Brzezińska (2020) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/1131/2a9b_AA_Raport_Od_mediow_do_rzeczywistosci.pdf?v2.8
Poza horyzont. Kurs na edukację : przyszłość systemu rozwoju kompetencji w Polsce / Krystyna Dynowska-Chmielewska (2020) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1010,poza-horyzont-kurs-na-edukacje-przyszlosc-systemu-rozwoju-kompetencji-w-polsce
Transformacja cyfrowa systemu oświaty w Wodzisławiu Śląskim : wyniki ankiety diagnostycznej / Krzysztof Głomb (2020) https://kometa.edu.pl/biblioteka-cyfrowa/publikacja,1093,transformacja-cyfrowa-systemu-owiaty-w-wodzisawiu-lskim
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/
NIK o poziomie kompetencji cyfrowych w Polsce (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/kompetencje-cyfrowe.html
NIK o bazie dydaktycznej szkół rolniczych w Polsce (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-rolnicze.html
NIK o szkołach w czasach pandemii (2022) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/szkoly-w-czasach-pandemii.html
NIK o centrach kształcenia praktycznego, ustawicznego i zawodowego w województwie świętokrzyskim (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/centra-ksztalcenia-praktycznego-ustawicznego-i-zawodowego.html
NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 2, nauczanie zdalne (2021)
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/organizacji-pracy-nauczycieli-nauczanie-zdalne.html
NIK o organizacji pracy nauczycieli w szkołach publicznych - cz. 1 (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-organizacji-pracy-nauczycieli-w-szkolach-publicznych-czesc-i.html
NIK o podtrzymywaniu tożsamości mniejszości narodowych i etnicznych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/tozsamosc-mniejszosci-narodowych-i-etnicznych.html
NIK o kształceniu w szkołach specjalnych (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-ksztalceniu-w-szkolach-specjalnych.html
NIK o zabezpieczeniu szkół przed zagrożeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi (2021) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/zagrozenia-szkol.html
NIK o rozwoju aktywności fizycznej dzieci i młodzieży (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/aktywnosc-fizyczna-dzieci-i-mlodziezy.html
NIK o kształceniu dzieci cudzoziemców i obywateli polskich powracających do kraju (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/ksztalcenie-dzieci-cudzoziemcow-i-powracajacych-do-kraju.html
NIK o realizacji programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/kiedy-wszystkie-szkoly-w-sieci.html
NIK o nowym podejściu do indywidualizacji nauczania dzieci (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/indywidualizacja-nauczania-dzieci.html
NIK o wsparciu osób z autyzmem i zespołem Aspergera w przygotowaniu do samodzielnego funkcjonowania (2020) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/wsparcie-osob-z-autyzmem-i-zespolem-aspergera.html
https://nck.pl/badania/raporty
Stan czytelnictwa książek w Polsce w I kwartale 2022 r. : wstępne wyniki (2022) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-ksiazek-w-polsce-w-pierwszym-kwartale-2022-roku-wstepne-wyniki
Zmiany w obszarze aktywności kulturalnych podczas ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2022) https://nck.pl/badania/aktualnosci/trzecia-edycja-sondazu-o-kulturze-w-pandemii
Gotowość do podjęcia aktywności kulturalnej po zniesieniu ograniczeń epidemicznych : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/kultura-po-epidemii-infografika
Muzyczne wybory młodzieży : komunikat z badań (2021) https://nck.pl/badania/aktualnosci/muzyczne-wybory-polskiej-mlodziezy
Stan czytelnictwa w Polsce w 2020 roku (2021) https://nck.pl/badania/raporty/stan-czytelnictwa-w-polsce-w-2020-roku
Badania o badaniach : czy i jak instytucje kultury pozyskują wiedzę o sobie i swoim otoczeniu (2020) https://nck.pl/badania/raporty/badania-o-badaniach-czy-i-jak-instytucje-kultury
http://www.oecd.org/education/
PIAAC, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych
https://www.oecd.org/skills/piaac/
PISA, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
https://www.oecd.org/pisa/
https://pisa.ibe.edu.pl
TALIS, Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się
http://www.oecd.org/education/talis/
https://www.schooleducationgateway.eu/pl/pub/resources.htm
Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa (2020) https://www.researchgate.net/publication/342436700_Ptaszek_G_Bigaj_M_Debski_M_Pyzalski_J_Stunza_G_D_2020_Zdalna_edukacja_-_gdzie_bylismy_dokad_idziemy_Wstepne_wyniki_badania_naukowego_Zdalne_nauczanie_a_adaptacja_do_warunkow_spolecznych_w_czasie_epide
Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie, oprac. Bernarda Śmigielska, nauczyciel bibliotekarz PBP RODN „WOM” w Częstochowie
CKE, Centralna Komisja Egzaminacyjna
https://cke.gov.pl/wyniki-egzaminow/
Edunews.pl, portal o nowoczesnej edukacji
https://edunews.pl/badania-i-debaty/badania
EU Kids Online, europejska sieć badawcza
Polskie badanie EU Kids online 2018 : najważniejsze wyniki i wnioski / aut. Jacek Pyżalski [i in.] https://fundacja.orange.pl/files/user_files/EU_Kids_Online_2019_v2.pdf
Eurydice, sieć informacji o edukacji w Europie
https://eurydice.org.pl/publikacje/
Digital Education at School in Europe : Eurydice report https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/sites/eurydice/files/en_digital_education_n.pdf
Evidence Institute, fundacja naukowa
https://www.evidenceinstitute.pl/publikacje/raporty/
Kompetencje przyszłości w czasach cyfrowej dysrupcji : studium wyzwań dla Polski w perspektywie roku 2030 / aut. Krzysztof Głomb [i in.] https://www.evidenceinstitute.pl/wp-content/uploads/2019/02/Kompetencje-przyszłości-w-czasach-cyfrowej-dysrupcji-1.pdf
FRSE, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
https://www.frse.org.pl/badania/
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
https://fdds.pl/kategoria_bazy/raporty-z-badan/
Problematyczne używanie Internetu przez młodzież (2019) https://fdds.pl/baza_wiedzy/problematyczne-uzywanie-internetu-przez-mlodziez-2019/
Patotreści w Internecie (2019) https://fdds.pl/baza_wiedzy/patotresci-w-internecie/
GUS, Główny Urząd Statystyczny
https://stat.gov.pl/publikacje/publikacje-a-z/szukaj.html?topic=32
Społeczeństwo informacyjne w Polsce : wyniki badań statystycznych z lat 2015-2019
HBSC, międzynarodowe badania zachowań zdrowotnych uczniów
http://www.hbsc.org/membership/countries/poland.htm
Zdrowie uczniów w 2018 roku na tle nowego modelu badań HBSC / pod red. Joanny Mazur, Agnieszki Małkowskiej-Szkutnik http://www.imid.med.pl/files/imid/Aktualnosci/Aktualnosci/raport%20HBSC%202018.pdf
Nastolatki. Komunikacja. Media elektroniczne : badania HBSC 2018 / red. Wisława Ostręga http://www.imid.med.pl/files/imid/Do%20pobrania/BROSZURA%20młodzież%20a%20media.pdf
IBE, Instytut Badań Edukacyjnych
https://www.ibe.edu.pl/pl/wyniki-badan
http://eduentuzjasci.pl/badania.html
Cyfryzacja bez edukacji nie wystarczy. Znamy wyniki międzynarodowego badania ICILS 2018 http://www.ibe.edu.pl/pl/component/content/article/38-aktualnosci/1073-cyfryzacja-bez-edukacji-nie-wystarczy-znamy-wyniki-miedzynarodowego-badania-icils-2018
PISA 2018 https://pisa.ibe.edu.pl/?s=pisa+2018
IEA, Międzynarodowe Stowarzyszenie Oceny Osiągnięć Edukacyjnych
https://www.iea.nl/studies/ieastudies
Click to access 2034_Inf_MEN.pdf
ICCS, Międzynarodowe Badanie Edukacji Obywatelskiej
https://www.iea.nl/studies/iea/iccs
ICILS, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych
https://www.iea.nl/studies/iea/icils
PIRLS, Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu
https://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pirls
https://www.iea.nl/studies/iea/pirls
TIMSS, Międzynarodowe Badanie Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych
http://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/timss-2019
https://www.iea.nl/studies/iea/timss
KOMETA, Sieć Edukacji Cyfrowej
Młodzi cyfrowi. Nowe technologie. Relacje. Dobrostan / Maciej Dębski, Magdalena Bigaj (2019) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/850/20f1_A_Mlodzi-Cyfrowi.-Nowe-technologie.-Relacje.-Dobrostan_ksiazka.pdf?v2.8
Problem fake news w Polsce [z perspektywy młodzieży] / aut. Małgorzata Kilian [i in.] (2019) https://kometa.edu.pl/uploads/publication/831/e2a7_AA_raport_krytyczny_umysl.pdf?v2.8
NASK, Państwowy Instytut Badawczy Ministerstwa Cyfryzacji https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty
Raport nastolatki 3.0. Wyniki ogólnopolskich badań młodzieży (2019) https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/2593,Raport-z-badan-quotNastolatki-30quot-2019.html
Rodzice nastolatków 3.0. Raport z ogólnopolskiego badania społecznego (2019) https://www.nask.pl/pl/raporty/raporty/2586,Raport-quotRodzice-Nastolatkow-30quot.html
NCK, Narodowe Centrum Kultury
https://nck.pl/badania/raporty
https://nck.pl/badania/projekty-badawcze
https://nck.pl/badania/publikacje
Polska szkoła w dobie cyfryzacji : diagnoza 2017 / red. Marlena Plebańska https://nck.pl/badania/raporty/raport-polska-szkola-w-dobie-cyfryzacji-diagnoza-2017
NIK, Najwyższa Izba Kontroli
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/
NIK o nauczaniu matematyki w szkole (2019) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/matematyka-do-poprawy.html
NIK o współpracy szkół z rodzicami w realizacji zadań wychowawczych (2018) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/wspolpraca-z-rodzicami-moze-byc-impulsem-rozwoju-szkoly.html
NIK o kształceniu uczniów z niepełnosprawnościami (2018) https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/edukacja-i-nauka/nik-o-ksztalceniu-uczniow-z-niepelnosprawnosciami-2017.html
OECD, Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju
http://www.oecd.org/education/
Click to access 2034_Inf_MEN.pdf
PIAAC, Międzynarodowe Badanie Kompetencji Osób Dorosłych
https://www.oecd.org/skills/piaac/
PISA, Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów
TALIS, Międzynarodowe Badanie Nauczania i Uczenia się
http://www.oecd.org/education/talis/
ORE, Ośrodek Rozwoju Edukacji
wychowanie i profilaktyka https://www.ore.edu.pl/2019/06/badania-i-raporty/
uczeń zdolny https://www.ore.edu.pl/2014/12/raporty-z-badan/
resocjalizacja i terapia https://www.ore.edu.pl/2015/04/poradniki-i-raporty/
zarządzanie szkołą https://www.ore.edu.pl/2015/04/wybrane-wyniki-badan-i-raporty/
Szkoła Edukacji
Badania edukacyjne i raporty nt. edukacji w Internecie, oprac. Bernarda Śmigielska, nauczyciel bibliotekarz PBP RODN „WOM” w Częstochowie
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Edukacja w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Edukacja włączająca i kształcenie integracyjne
Publikacje Instytutu Badań Edukacyjnych (wybór z lat 2011-2016), oprac. Katarzyna Michalak, nauczyciel konsultant RODN „WOM” w Częstochowie
Poniżej zamieszczono publikacje Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE), placówki badawczej, która prowadzi interdyscyplinarne badania naukowe dot. funkcjonowania i efektywności systemu edukacji w Polsce. Pełniąc funkcje doradcze, zajmuje się między innymi przygotowaniem raportów i sporządzaniem ekspertyz. Funkcjonuje pod nadzorem Ministra Edukacji Narodowej.
Publikacje z serii Niezbędnik Dobrego Nauczyciela pod redakcją prof. dr hab. Anny I. Brzezińskiej
Seria przeznaczona jest głównie dla opiekunów, wychowawców
i nauczycieli – w żłobkach, klubach malucha, przedszkolach, szkołach
podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, a także dla
pracowników klubów i świetlic. Słowem – dla osób pracujących na co dzień
z dziećmi w różnym wieku i z młodzieżą. Także dla rodziców, chcących
poszerzyć swe rodzicielskie kompetencje.
Przygotowana serie opisuje sześć etapów rozwojowych człowieka –
od wczesnego dzieciństwa po późną fazę okresu dorastania. Składa się ona
z czterech części:
Przedszkole
· Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Materiał specjalny kwartalnika Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. Warszawa 2016.
· Rozwój społeczno-emocjonalny w pierwszych sześciu latach życia. Perspektywa jednostki, rodziny i społeczeństwa. Warszawa, 2015
· Adaptacja dziecka trzyletniego do środowiska przedszkolnego. Grudzień 2012
· Znaczenie edukacji przedszkolnej. Listopad 2013
Szkoła podstawowa I-III
· Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Materiał specjalny kwartalnika Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. Warszawa 2016.
· Kompetencje matematyczne trzecioklasistów. Grudzień 2015
· Kompetencje polonistyczne trzecioklasistów. Grudzień 2015
· Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego. Raport z badania. Czerwiec 2015
· Badanie 6- i 7-latków – rok szkolny 2012/2013. Styczeń 2015
· Sześciolatek w szkole. Jak uczą się dzieci? Grudzień 2013
· Sześciolatek w szkole. Co możemy zrobić wszyscy razem? Listopad 2013
· Sześciolatek w szkole. Co może zrobić nauczyciel? Listopad 2013
· Sześciolatek w szkole. Co mogą zrobić rodzice? Listopad 2013
· Sześciolatek w szkole. Co może zrobić szkoła? Listopad 2013
Szkoła podstawowa IV-VI
· Matematyka od nowa. 2015
· Kompetencje matematyczne piątoklasistów. Grudzień 2015
· Kompetencje polonistyczne piątoklasistów. Grudzień 2015
· Wychowanie
fizyczne w opiniach dyrektorów i nauczycieli. Organizacja kształcenia,
podstawa programowa i ocenianie uczniów w szkołach podstawowych. Grudzień 2015
· Diagnoza umiejętności szóstoklasistów DUSZa. Listopad 2015
· Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI. Listopad 2015
· Ewaluacja wsparcia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze środków Unii Europejskiej w latach 2010-2013. Listopad 2015
· Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Październik 2015
· Nauczanie matematyki w szkole podstawowej. Wrzesień 2015
· Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego. Raport z badania. Czerwiec 2015
· Analiza wpływu programu „Cyfrowa szkoła” na wyniki sprawdzianu szóstoklasisty. Marzec 2015
· Diagnoza umiejętności matematycznych uczniów szkół podstawowych DUMa. Raport z badania. Styczeń 2015
· Diagnoza potrzeb nauczycieli przyrody – raport. Luty 2014
· Szkoła Samodzielnego Myślenia – raport. Luty 2014
· Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych – Sprawdzian w Szóstej Klasie Szkoły Podstawowej i Egzamin Gimnazjalny. Grudzień 2013
· Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej – raport. Marzec 2013
· Diagnoza
potrzeb nauczycieli przyrody w szkole podstawowej w zakresie wsparcia
w prowadzeniu lekcji metodą badawczą – raport tematyczny z badania. Luty 2013
Gimnazjum
· Jak rozwijać umiejętności historyczne w gimnazjum? Listopad 2015
· Laboratorium myślenia. Diagnoza nauczania przedmiotów przyrodniczych w Polsce 2011–2014. Październik 2015
· Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych. Wrzesień 2015
· Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej. Wrzesień 2015
· Elementy edukacji środowiskowej w podręcznikach do nauczania chemii dla III etapu edukacyjnego. Wrzesień 2015
· Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym. Czerwiec 2015
· Porównywalne wyniki edukacyjne. Lipiec 2015
· Badanie umiejętności mówienia w języku angielskim – raport z badania. Styczeń 2015.
· Analiza
podręczników do biologii z III etapu edukacyjnego pod względem
realizacji obowiązku nauczania metody badań biologicznych. Raport
tematyczny z badania. Grudzień 2014
· Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce – raport ICILS. Listopad 2014
· Język angielski w gimnazjum – raport cząstkowy z badania BUNJO. Wrzesień 2014
· Podstawy programowe w zakresie przedmiotów przyrodniczych w wybranych krajach. Marzec 2014
· Kształtowanie umiejętności korzystania z map w gimnazjalnych podręcznikach do geografii. Luty 2014
· Nauczanie matematyki w gimnazjum – raport. Luty 2014
· Szkoła Samodzielnego Myślenia – raport. Luty 2014
· Analiza Porównawcza Wyników Egzaminów Zewnętrznych – Sprawdzian w Szóstej Klasie Szkoły Podstawowej i Egzamin Gimnazjalny. Grudzień 2013
· Znajomość języków obcych wśród 15-latków. Listopad 2013
· Dobre praktyki w nauczaniu historii. Wrzesień 2013
· Europejskie Badanie Kompetencji Językowych ESLC. Wrzesień 2013
· Podstawa programowa przedmiotów przyrodniczych w opiniach nauczycieli, dyrektorów szkół oraz uczniów. Wrzesień 2013
· Realizacja podstawy programowej z historii w gimnazjach. Czerwiec 2013
· „Laboratorium myślenia” – raport z badania. Czerwiec 2013
· Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej – raport. Marzec 2013
· Raporty z badania gimnazjalistów „Diagnoza kompetencji” (2012). Luty 2013
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – język polski” (2012). Luty 2013
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – matematyka” (2012). Luty 2013
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – przedmioty przyrodnicze” (2012). Luty 2013
· Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2002–2010 na wspólnej skali. Listopad 2012
· Przykład powinien być tylko przykładem, czyli jakie zadania naprawdę sprawdzają umiejętności. Listopad 2012
· Jak sprawdzane jest myślenie chronologiczne? Listopad 2012
· Dwucyfrowe kodowanie zadań z matematyki. Listopad 2012
· Ocenianie rozprawki egzaminacyjnej, czyli od klucza do skali. Listopad 2012
· Lekcja języka angielskiego z perspektywy uczniów klas trzecich gimnazjów. Listopad 2012
· Ocena poprawności językowej prac egzaminacyjnych uczniów III klasy gimnazjum. Czerwiec 2012
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – język polski” (2011). Marzec 2012
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – historia i WOS” (2011). Marzec 2012
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – matematyka” (2011). Marzec 2012
· Raport z badania „Diagnoza kompetencji gimnazjalistów – przedmioty przyrodnicze” (2011). Marzec 2012
Szkoły ponadgimnazjalna
· Właściwości psychometryczne egzaminu maturalnego 2015 – język angielski, poziom podstawowy. Luty 2016
· Co potrafi maturzysta? Luty 2016
· Analiza
wyników egzaminu maturalnego uczniów, którzy w roku 2015 zdawali maturę
według formuły dostosowanej do nowej podstawy programowej. Matematyka,
zakres podstawowy. Grudzień 2015
· Stan opanowania przez uczniów liceów umiejętności wymaganych przez podstawę programową do nauczania języka polskiego. Grudzień 2015
· Umiejętności maturzystów 2015. Obowiązkowy egzamin maturalny z języka angielskiego w 2015 roku. Grudzień 2015
· Efekty nauczania języka angielskiego na III etapie edukacyjnym. Listopad 2015
· Umiejętności historyczne absolwentów gimnazjum (2013–2014). Listopad 2015
· Zmiany w sieci szkół ponadgimnazjalnych w latach 2007-2013. Listopad 2015
· Realizacja podstawy programowej z historii w szkołach ponadgimnazjalnych. Warszawa 2014.
· Dobre praktyki w przyrodniczej edukacji pozaformalnej – raport. Marzec 2013
· Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym. Czerwiec 2015
· Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego – raport. Luty 2015
· Szkoła Samodzielnego Myślenia – raport. Luty 2014
Edukacja – raporty ogólne
· Dynamika przemian w edukacji i diagnoza problemów do rozwiązania . Październik 2015.
· Czytelnictwo dzieci i młodzieży – raport końcowy. Marzec 2015
· Raport o stanie edukacji 2014 – Egzaminy zewnętrzne w polityce i praktyce edukacyjnej. Listopad 2014
· Raport o stanie edukacji 2013 – Liczą się nauczyciele. Czerwiec 2014
· Raport o Stanie Edukacji 2012. Liczą się efekty. Czerwiec 2013
· Laboratorium Mikrobadań IBE – raport z badania. Listopad 2013
· Polityka językowa w Europie. Raport Analityczny. Kwiecień 2013
· Raport o stanie edukacji 2011. Kontynuacja przemian. Kwiecień 2013
· Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Wykształcenia ISCED: wzorzec z Sevrès czy wymysł Szatana? Grudzień 2012
· Perspektywy indywidualizacji kształcenia. Raport o stanie badań. Grudzień 2012
· Raport o Stanie Edukacji 2010. Lipiec 2012
Edukacja – ujęcie metodologiczne i socjologiczne
· Ewaluacja
ex-post programów rozwojowych w szkołach kształcenia ogólnego w ramach
Poddziałania 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości
usług edukacyjnych”. Listopad 2015
· Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu. Październik 2015
· Modelowanie wieloagentowe w badaniach decyzji edukacyjnych. Styczeń 2015
· Opis metodologii badawczej współzależności pomiędzy wykluczeniem społecznym a edukacją. Styczeń 2015
· Raport jubileuszowy. Prywatne i publiczne wydatki na oświatę + raporty BECKER. Grudzień 2015
· Opis metodologii badawczej. Tworzenie kapitału ludzkiego z perspektywy gospodarstw domowych. Listopad 2014
· Likwidacja szkół podstawowych oraz przekazywanie szkół stowarzyszeniom. Październik 2014
· Wykorzystanie ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej przez szkoły – raport. Lipiec 2014
· Diagnoza zmian w sieci szkół podstawowych i gimnazjów 2007–2012. Marzec 2014
· Zrównywanie wyników testowania. Definicje i przykłady zastosowania. Grudzień 2012
· Badania – polityka społeczna – polityka edukacyjna – Potrzeby praktyki. Grudzień 2012
· Diagnoza
zapotrzebowania dyrektorów szkół na wyniki badań i inne informacje
przydatne w kierowaniu szkołą – raport tematyczny z badania. Grudzień 2012
· Współpraca
szkół z podmiotami zewnętrznymi. Raport z badania otoczenia
instytucjonalnego przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów. Grudzień 2012
· Jak mierzyć nierówności w dostępie do wykształcenia? Listopad 2011
Edukacja a samorząd terytorialny
· Regionalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych – wybrane aspekty. Luty 2016
· Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce. Październik 2015
· Lokalne uwarunkowania decyzji edukacyjnych w perspektywie teorii racjonalnego wyboru. Koncepcja teoretyczno-metodologiczna. Marzec 2015
· Gminy wobec wyzwań oświatowych – przykłady strategicznych działań samorządów w zakresie edukacji. Październik 2012
· Diagnoza zapotrzebowania na badania i inne źródła informacji w obszarze edukacji – samorząd lokalny. Marzec 2012
Różne
Badania edukacyjne
· Porównywalne wyniki egzaminacyjne. 2015
· Modele cech ukrytych w badaniach edukacyjnych. 2015
· Efekt egzaminatora w ocenianiu prac maturalnych z języka polskiego i matematyki. 2015
· Analiza porównawcza wyników egzaminów zewnętrznych – sprawdzian w szóstej klasie szkoły podstawowej i egzamin gimnazjalny. 2012
Doskonalenie
· Badania potrzeb nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki w zakresie rozwoju zawodowego (BPN). Wrzesień 2015
· Raport z ewaluacji bieżącej projektów konkursowych Działania 3.5 POKL. Uwarunkowania i efekty wspomagania pracy S/P. Marzec 2016
· Wnioski
z międzynarodowych doświadczeń w wykorzystywaniu tablic interaktywnych –
rola doskonalenia zawodowego we wprowadzaniu nowych technologii
do szkół. 2015.
Doradztwo zawodowe
· Diagnoza
stanu doradztwa edukacyjno-zawodowego w gimnazjach i szkołach
ponadgimnazjalnych w relacjach dyrektorów szkół i osób realizujących
doradztwo. Lipiec 2015
· Mobilność społeczna i przestrzenna w kontekście wyborów edukacyjnych. Raport z badania. Styczeń 2015
· Współpraca szkół zawodowych z przedsiębiorcami na przykładzie Działania 9.2 PO KL. Grudzień 2014
Edukacyjna wartość dodana
· Statystyczne modelowanie wskaźników edukacyjnej wartości dodanej – podsumowanie polskich doświadczeń 2005-2015. 2015
· (Ko)warianty efektywności nauczania. Wyniki badania w klasach IV-VI. 2015
· Sex differences in guessing and item omission. Edukacja 3(134), 48-62.
· Does guessing matter? Differences between ability estimates from 2PL and 3PL IRT models in case of guessing. Edukacja 3(134), 63–76.
· Wpływ zróżnicowania wieku uczniów na szacowanie gimnazjalnych wskaźników edukacyjnej wartości dodanej. Edukacja 2(133), 115-138.
· Pozaszkolna pomoc w nauce. Edukacja 2(133), 99-114.
· Peer rejection and perceived quality of relations with schoolmates among children with ADHD. Journal of Attention Disorders. 2014
· Predicting
reading literacy and its improvement in the Polish national extension
of the PISA study: The role of intelligence, trait- and state-anxiety,
socio-economic status and school-type. Learning and Individual Differences 33, 1‑11.
· Estimating teacher effect using hierarchical linear modelling. Edukacja 5(130), 70-91.
· Kontekstowy model oceny efektywności nauczania po pierwszym etapie edukacyjnym. 2014.
· Testy osiągnięć szkolnych TOS3: przykład narzędzia skonstruowanego z wykorzystaniem modelu Rascha. Edukacja 2(127), 85-107.
· Zróżnicowane funkcjonowanie zadań testowych ze względu na wersję testu. Edukacja 1(126), 79-94.
Niepełnosprawność, edukacja włączająca
· Ścieżki edukacyjne niepełnosprawnych dzieci, uczniów i absolwentów – raport z badania. Marzec 2015
· Włączający system edukacji i rynku pracy – rekomendacje dla polityki publicznej. Marzec 2015
· Wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się uczniów ze SPE. Grudzień 2013
Raporty dotyczące osób dorosłych
· Rodzaj umowy o pracę a umiejętności i ich wykorzystywanie. Styczeń 2016.
· Portret generacji 50+ w Polsce i w Europie. Wyniki badania zdrowia, starzenia się i przechodzenia na emeryturę w Europie (SHARE). Lipiec 2014
· Umiejętności Polaków – wyniki Międzynarodowego Badania Kompetencji Osób Dorosłych (PIAAC) – Raport. Październik 2013
Rodzice i szkoła
· Opinie
i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci
w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego
i seksualności. Listopad 2015
· Autoselekcja na progu gimnazjum – działania rodziców w kontekście działań szkół i polityki samorządu. Październik 2015
· Popyt na zajęcia dodatkowe w szkołach podstawowych i gimnazjach – badanie dla dziewięciu powiatów w Polsce. Październik 2015
· Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Wrzesień 2015
· Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki drugiej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Skrót. Maj 2015
· Konformizm i samokierowanie jako wartości wychowawcze rodziców. Grudzień 2014
· Uwarunkowania decyzji edukacyjnych. Wyniki pierwszej rundy badania panelowego gospodarstw domowych. Raport tematyczny z badania. Listopad 2014
· Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców. Sierpień 2013
· Aspiracje edukacyjne rodziców dzieci z klas III szkoły podstawowej (raport z badań pilotażowych). Lipiec 2012
· Aspiracje zawodowe rodziców w stosunku do własnych dzieci (raport z badań pilotażowych). Lipiec 2012
Sprawy nauczycieli
· Status zawodowy nauczyciela. Analiza prawna. Listopad 2015
· Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli. Raport z badania jakościowego. Październik 2015
· Polscy nauczyciele i dyrektorzy w Międzynarodowym Badaniu Nauczania i Uczenia się TALIS 2013 – wersja pełna raportu. Czerwiec 2015
· Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013. Czerwiec 2014
· Raport z „Badania czasu i warunków pracy nauczycieli”. Czerwiec 2013
· Czas pracy i warunki pracy w relacjach nauczycieli. Czerwiec 2013.
· Początkujący nauczyciele. Raport z badania jakościowego. Grudzień 2012
· Nauczyciele a osiągnięcia szkół (na podstawie danych TALIS i wyników egzaminu gimnazjalnego). Styczeń 2012
Szkolnictwo wyższe
· Społeczne
i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących
studiowania. Raport z przeprowadzenia badań metodami ekonomii
eksperymentalnej. Październik 2015
· Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób 19-30. Koszty kształcenia na poziomie wyższym. Październik 2015
· Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Końcowy raport metodologiczny. Październik 2015
· Społeczne i ekonomiczne uwarunkowania wyborów osób w wieku 19-30 lat dotyczących studiowania. Październik 2015
· Finansowanie edukacji wyższej w Europie. Od modelu egalitarnego do elitarnego. Październik 2015
· Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych – raport. Luty 2014
Wychowanie i profilaktyka
· Opinie
i oczekiwania młodych dorosłych (osiemnastolatków) oraz rodziców dzieci
w wieku szkolnym wobec edukacji dotyczącej rozwoju psychoseksualnego
i seksualności. Listopad 2015
· Agresja i przemoc szkolna – raport o stanie badań. Styczeń 2014
· Dyskryminacja
w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O budowaniu edukacji
antydyskryminacyjnej w systemie edukacji formalnej w Polsce. Raport z badań. 2015
· Klimat szkoły i jego znaczenie dla funkcjonowania uczniów w szkole. Raport o stanie badań. 2015
· Szkoła oczami uczniów: relacje z nauczycielami i kolegami oraz przemoc szkolna. Raport z badania jakościowego. 2015
· Ewaluacja ex-post rządowego programu „Cyfrowa szkoła”. Listopad 2013
· Zastosowanie metody drzew klasyfikacyjnych w analizie aspiracji edukacyjnych rodziców. Sierpień 2013
Regionalny Ośrodek Doskonalenia
Nauczycieli „WOM” w Częstochowie
al. Jana Pawła II 126/130
42-200 Częstochowa,
tel.: | (34) 360 60 04 |
fax: | (34) 360 62 39 |
e-mail: | info@womczest.edu.pl |