SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA 2022/2023 – formy nieodpłatne
Sieci skupiają nauczycieli/dyrektorów z różnych przedszkoli, szkół i placówek. Są to dłuższe formy współpracy i samokształcenia, realizowane z formule hybrydowej. Dają one możliwość:
Sieci współpracy i samokształcenia koordynowane są przez nauczycieli-konsultantów oraz nauczycieli-doradców metodycznych RODN „WOM” w Częstochowie, solidnie przygotowanych do realizacji tych zadań.
TEMAT SIECI | Tytuł zadania | GRUPA DOCELOWA | PROWADZĄCY | TERMIN ROZPOCZĘCIA |
Praca z uczniem z doświadczeniem migracji w polskiej szkole | Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb oraz kompetencji nauczycieli nowych przedmiotów wprowadzonych do podstawy programowej | nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych | Dorota Liberda | listopad 2022 |
Praktyczne wykorzystanie technologii informacyjno- -komunikacyjnych w nauczaniu języka polskiego | Praktyczne wykorzystanie technologii informacyjno- -komunikacyjnych w nauczaniu języka polskiego | nauczyciele języka polskiego szkół podstawowych i ponadpodstawowych | Agnieszka Grudzińska | marzec 2023 |
Działalność innowacyjna nauczyciela w zakresie edukacji ekologicznej i globalnej | Edukacja ekologiczna i globalna w przedszkolu, szkole, placówce | nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, placówek | Aleksandra Krawczyk | marzec 2023 |
Kulturowe krajobrazy – przeszłość we współczesnej narracji | Dziedzictwo europejskie w projektach edukacyjnych | nauczyciele przedmiotów artystycznych i humanistycznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych | Sylwia Kurcab | listopad 2022 |
Planowanie i realizacja pracy nauczycieli przedmiotów artystycznych i techniki | Sztukateria artystyczna – pomysły i realizacje z zastosowaniem technik plastycznych i narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych | nauczyciele przedmiotów artystycznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nauczyciele techniki szkół podstawowych | Sylwia Kurcab | marzec 2023 |
Vademecum doradztwa edukacyjno-zawodowego | Rozwój osobisty ucznia – vademecum działań doradczych w szkole | nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych, doradcy zawodowi | Sylwia Kurcab | luty 2023 |
NSZZ „Solidarność” w Częstochowie i regionie w latach 1980-1985. Aspekt poznawczo- -edukacyjny | NSZZ „Solidarność” w Częstochowie i regionie w latach 1980-1985. Aspekt poznawczo- -edukacyjny | nauczyciele historii, wiedzy o społeczeństwie szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nauczyciele historii i teraźniejszości szkół ponadpodstawowych, uczniowie | dr Sławomir Maślikowski | listopad 2022 |
Wykorzystanie narzędzi technologii informacyjno- -komunikacyjnych w procesie nauczania | Wykorzystanie narzędzi technologii informacyjno- -komunikacyjnych w procesie nauczania | nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych | Monika Sikora | listopad 2022 |
Zdrowie jako fundament wszechstronnego rozwoju dziecka, ucznia – zadania nauczycieli | Zdrowie jako fundament wszechstronnego rozwoju dziecka, ucznia – zadania nauczycieli | nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych | Katarzyna Wąsowicz | marzec 2023 |